Kerkenraad Kerkenraad

De kerkenraad van de Nederlands Hervormde Gemeente Rumpt ondersteunt de gemeente door leiding en richting te geven aan tal van activiteiten. De kerkenraad werkt met een beleidsplan. In dat beleidsplan heeft de gemeente aangegeven hoe zij de ontwikkelingen de komende jaren ziet, hoe zij gemeente wil zijn en aan welke prioriteiten de kerkenraad vorm moet gaan geven. Kerkenraad en gemeente werken gezamenlijk aan de verdere opbouw van de gemeente in Rumpt.

Het beleidsplan vindt u hier.

De kerkenraad vergadert 10x per jaar, eens in de maand met uitzondering van de maanden juli en augustus.
De kerkenraad draagt zorg voor de kerkdiensten, in Woord en sacrament; voor wat er aan missionair, diaconaal en pastorale zorg wordt verleend; de geestelijke vorming; het rentmeesterschap over de gelden en goederen van de gemeente; het bevorderen van de gemeenschap, etc.
De kerkenraad ondersteunt een aantal belangrijke commissies, zoals: -het college van kerkrentmeesters -het college van diakenen -de bezoekgroep HVD -de nieuwbouwcommissie.

Voorzitter en ouderling
Wim Heijting