Braderie 13 mei 2023 Braderie 13 mei 2023
Braderie 2023

Activiteiten door het jaar heen Activiteiten door het jaar heen
Braderie
In 1986 is een actiecomité opgericht met als doel het verkrijgen van financiële middelen die nodig waren voor de restauratie van ons kerkgebouw. Na ruim twintig jaar heeft het toenmalige actiecomité bestaande uit Joke den Drijver, Gerhard Guliker, Flip Tromp en Jan van de Water het stokje overgedragen aan Wim Heijting, Netty Verploeg, Joyce de Ruiter en Sander Noom.

Het braderieteam organiseert jaarlijks in de maand mei de braderie op het kerkplein. Tijdens de braderie is er een rad van avontuur met tal van prijzen aanwezig. De inwendige mens kan gelaafd worden met de beroemde wafels, broodjes hamburgers en saté. Samen met een drankje geeft het de bezoeker de gelegenheid om gezellig bij te praten met dorpsgenoten. Voor de kinderen is er een springkussen en andere spelletjes. Daarnaast vindt u diverse kramen met aardbeien, bloemen, plantjes, boeken, enz.
Nieuw is de bakwedstrijd 'Heel Rumpt bakt', die in 2022 is geïntroduceerd. Een daverend succes dat in 2023 vervolgd zal worden.

Startzondag
De kerkenraad organiseert in september of oktober van elk jaar aan het begin van het winterwerk een startzondag, waarop het winterprogramma wordt toegelicht. Die startzondag wordt vooral georganiseerd om iedereen de mogelijkheid te bieden met elkaar te spreken over gemeente-aangelegenheden.

Hervormde vrouwendienst (HVD)
De HVD wordt gevormd door een aantal dames uit onze gemeente, waaronder Pietje den Drijver en Marion Hovestadt. Per twee maanden verspreiden zij het pastorale blad “Lichtspoor” op ca. 30 adressen bij ouderen vanaf 70 jaar. Een aantal keren per jaar verrichten zij bezoeken naar aanleiding van ziekte, aan huis gebonden zijn of andere gebeurtenissen. Een ondersteuning van contacten namens de kerk. Jaarlijks verzorgt de HVD de kerstmiddag voor de ouderen.

Hemelvaartsdagontbijt
Op Hemelvaartsdag is er voorafgaand aan de kerkdienst een gezamenlijk ontbijt. Als u hier aan mee wilt doen kunt u zich opgeven bij Netty Verploeg - nverploeg@hetnet.nl

Tentviering
Ter gelegenheid van de Rumptse feestweek (in juni) wordt op de zondag van deze feestweek een tentviering georganiseerd samen met de Rooms Katholieke Parochie. Het is elk jaar weer een mooie ervaring om met veel dorpsgenoten een moment van overdenking rondom Gods woord te hebben aan het begin van een vrolijke en gezellige feestweek!

Kerstavondzangdienst
Op Kerstavond is het inmiddels al een aantal jaren een goed gebruik om samen met de Parochie een gezamenlijke Kerstavondzangdienst te organiseren en zo de geboorte van Jezus Christus te herdenken.