Beleidsplan Beleidsplan
Lectori Salutem,
Met genoegen presenteren wij u hierbij het beleidsplan voor de jaren 2022 tot en met 2026 van de Hervormde Gemeente Rumpt, een gemeente binnen de Protestantse Kerk Nederland.
In dit beleidsplan leggen wij het beleid van de gemeente voor de komende vijf jaren vast. Het maken van een beleidsplan is een kerkordelijk voorgeschreven taak van de kerkenraad. Naast dat het onze taak is vinden wij het een gezonde zaak om ons op de toekomst te richten en een vaste koers te bepalen. Bij het bepalen van die koers is de Bijbel ons kompas.
De kerkenraad spreekt en overlegt met de gemeente over de inhoud van het beleidsplan, waarbij de eindverantwoordelijkheid voor het beleidsplan ligt bij de kerkenraad. Uiteindelijk is dit een document waarop we elkaar willen aanspreken en het goede voor elkaar en voor de gemeente willen zoeken.
Als kerkenraad van de Hervormde Gemeente Rumpt voelen wij ons gezegend door onze Schepper en Heiland. Wij ervaren het als een voorrecht in Zijn gemeente actief te mogen zijn ter ere van Hemzelf en ter bemoediging van elkaar. Gemeente van Christus zijn is fantastisch maar tegelijkertijd ervaren wij ook dat geloven in Hem steeds meer een uitzondering wordt. Vooral ook tegen die achtergrond is het zo’n zegen dat wij als kleine gemeente niet kleiner maar eigenlijk steeds een beetje groter worden. Wij mogen ons daarover verwonderen en Hem daar voor danken.

Wij danken alle gemeenteleden voor hun inzet voor, en bijdragen (in welke vorm dan ook) aan onze gemeente en bidden en hopen dat de jaren die komen gaan voor ons als gemeente gezegend mogen zijn.

Hervormde Gemeente Rumpt

De Kerkenraad